
Διαβάστε την σχετική ανάρτηση στο Aviation Archaeology in Greece
Like this:
Like Loading...
Related
Published by Nikos Karatzas
Tech Diver Instructor - Scientific Diver Instructor - Underwater Accident Investigation Expert
View all posts by Nikos Karatzas
Που είναι αυτό καλέ??? να μας πας…..
Αλέξη είναι μακριά…. υπάρχουν πληροφορίες ότι σε βόρεια ξέρα του νησιού (Ιθάκη) υπάρχει άλλο ένα.
Με έχει πιάσει μανία μα τα αεροπλάνα…χαχα!
Και ότι μιλάγαμε στην ημερίδα του DIVEGUIDEGREECE για ενδιαφέροντα dive spots ανα την ελληνική επικράτεια…έστω και άνω των 50 ετών (αυτό πάει για αναθεώρηση, σύμφωνα με όσα ακούσαμε σήμερα από τον Υπουργό Τουριστκής Ανάπτυξης και τον Καμμένο …)
Είναι στη Μάνη πού θυμάμαι αυτό??
Μάκη, το συγκεκριμένο βρίσκεται στο Νότιο τμήμα της Ιθάκης.
Λένε ότι είναι Junker …. Αλλά νομίζω (από το κόψιμο των φτερών) ότι πρόκειται για Messerschmitt.
Αυτό το 50 κάτι μου κάνει! Να το κάνουμε 100!!!!!!
Καλησπέρα Νίκο και χρόνια πολλά.
Δεν μπορώ να πω με ακρίβεια για τι είδος αεροπλάνου πρόκειται αν δεν δω από κοντά τον κινητήρα του, μπορώ όμως να σου πω 100% ότι δεν πρόκειται για Junkers 87 (βλ. Stuka).
Τα φτερά των Junkers 87 έκαναν μια γωνία κοντά στην άτρακτο.
Είναι πολύ πιθανό πάντως να πρόκειται για Bf 109 (βλ. Messerschmitt).
Σε χαιρετώ
DG
Δημήτρη και εγώ αυτό υποθέτω …. Bf109!!!
Κατά τη διάρκεια καταδύσεων στο παρελθόν στο συγκεκριμένο σημείο, θυμάμαι ότι βρίσκονται τρία τμήματά του σε κάποια απόσταση μεταξύ τους, τα οποία περιλαμβάνουν πιθανώς δύο κινητήρες και το ουραίο τμήμα, και όχι έναν μόνο κινητήρα ούτε τις πτέρυγες καθώς το τμήμα που φαίνεται στις φωτογραφίες είναι πολύ μικρότερο.
Έπειτα από πρόχειρη σύγκριση των αναλογιών των πτερυγίων αυτού που φαίνεται ως ουραίο τμήμα με τα αντίστοιχα των παρακάτω τύπων (χρησιμοποιώντας τη φωτογραφία από την ανωτέρω ιστοσελίδα):
1. Messerschmitt Bf 109 (μονοκινητήριο, εξετάζεται επειδή αναφέρεται στη συζήτηση),
2. Junkers Ju 87 “Stuka” (μονοκινητήριο, εξετάζεται λόγω πολλών καταρρίψεων στην Κεφαλονιά τον Σεπτέμβριο 1943 – Σφαγή της Μεραρχίας Acqui)
3. Junkers Ju 52 (τρικινητήριο, εξετάζεται λόγω μεγέθους τμήματος και κινητήρων),
4. Junkers Ju 88 (δικινητήριο, εξετάζεται λόγω μεγέθους τμήματος και κινητήρων)
υποθέτοντας σε πρώτη φάση ότι πρόκειται για γερμανικό αεροσκάφος και θεωρώντας το ουραίο τμήμα ως μια σαφή σχετικά βάση για ταυτοποίηση ως διαφοροποιητικό στοιχείο λόγω των ιδιαίτερων πτητικών χαρακτηριστικών κάθε αεροσκάφους, (σε συνδυασμό μελλοντικά με τις διαστάσεις ατράκτου – πτερύγων – κινητήρων, όταν προκύψουν μετρήσεις), φαίνεται ότι το Ju 88 ως γενικός τύπος είναι ίσως πιθανότερο.
Από ότι μπορώ να καταλάβω το πηδάλιο, ο κάθετος σταθεροποιητής, τα elevators και το wing tip έχουν αποκολληθεί, αλλά οι διαστάσεις διατομής της ατράκτου στο σημείο ένωσης με την ουρά, οι αναλογίες του οριζόντιου σταθεροποιητή και η θέση του πηδαλίου είναι μερικές λεπτομέρειες που συγκλίνουν στον τύπο.